Hoy Madrid, Mañana Barcelona!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van MariekeOdufre - WaarBenJij.nu Hoy Madrid, Mañana Barcelona!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van MariekeOdufre - WaarBenJij.nu

Hoy Madrid, Mañana Barcelona!!

Blijf op de hoogte en volg

14 November 2013 | Spanje, Madrid

Holaa :)
Nog even een blog voor mijn huisgenootje en ik vertrekken naar... Tumtumtum BARCELONA!!
Super zin in! Niet omdat ik Madrid zat ben hoor, maar wel omdat ik nog nooit in Barcelona ben geweest en omdat daar de zee weer ga zien!

Maarrrgoed, hier gaat het erg fijn! Vorige week was het Sint Maarten. Dat vieren ze op mijn school ook, al wordt er niet met holle knollen rondgehold maar met lampionnetjes van papier.
Erg fijn om 'ik loop hier met mijn lantaren' in het Spaans te horen zingen.
Hier gaan ze met Sint Maarten niet langs de deuren om om mandarijntjes en appels (maar eigenlijk snoep als de juf niet kijkt) te vragen, maar lopen ze gewoon zingend een rondje langs de rivier.
Aan het eind van de wandeling krijgen alle kinderen een stukje brood wat zij moeten delen met hun ouders en broertjes en zusjes (net als Sint Maarten die zijn mantel in twee deelt).
Toen ik dat zag vroeg ik me wel een beetje af waarom wij in Nederland de kinderen leren om de rol van 'de arme' die om eten bedelt aan te nemen, en niet ook de rol van Sint Maarten die best wat kan missen.
Hoewel ik eerlijk moet toegeven dat het soms natuurlijk best voordelig kan zijn als je vanaf kind af aan geleerd hebt hoe je op een schattige zingende manier mensen eten kunt aftroggelen...

Verder deze week: Weer oudergesprekken gehad, kinderen begeleid en kunstlessen gegeven.
Ook ben ik naar t Caixa Forum geweest (mooi!) . Daar heen gaan was nog best een gedoe, aangezien de mensen hier in Madrid van mening zijn dat de enige manier om ergens te komen via de metro is (en ik me daar niet geheel bij aansluit) .
Toen ik een vriendelijke voorbijganger vroeg welke richting t Caixa Forum was (om er heen te lopen) stond hij er op om mij te vergezellen naar de dichtstbijzijnde metrostop. Uiteindelijk gaf ik het uitleggen dat ik wilde lopen op en heb ik me er braaf af laten zetten, om er later, verscholen achter een dikke meneer, weer uit te sluipen.

Verder wil ik hierbij mijn excuses aanbieden voor een aantal fabels over Nederlanders waar ik op een of andere reden nog geen eind aan heb kunnen maken (of die ik zelf ongewild heb gecreëerd).

- Alle Nederlanders drinken veel groene thee en houden niet van bier (wanneer ik vertel dat niet iedereen in Nederland hetzelfde is komt het op een of andere manier niet binnen).
- Alle Nederlanders staan vroeg op en houden van musea (zelfde verhaal).
- Nederlanders eten geen vlees (alweer..)
- Alle Nederlanders hebben blond haar en blauwe ogen...
- Alle Nederlanders gebruiken drugs of hebben dat wel eens gedaan (om een of andere mysterieuze reden wordt hier het begrip uitzondering wel begrepen en ben ik dat dus )

Hierbij nodig ik al mijn lieve Nederlandse vlees etende, lang slapende, bier drinkende, niet drugs gebruikende vriendjes en vriendinnetjes met donker haar en donkere ogen uit om hier langs te komen! (sorry voor mijn blonde freunden, jullie zijn ook welkom uiteraard maar gelieve eerst het haar te verven).

Un Abrazo muy fuerte!

  • 14 November 2013 - 21:13

    Hilde:

    Yessss ik ben welkom!! Whoopwhoop!! :)
    En ik wil best ff een weekendje alleen bier drinken!! ;) Al baat ik soms ook gewoon bij een kop groene thee, water en af en toe een wijntje! ;) Haha, maar ik eet vlees, donker haar en jawel mooie poep bruine ogen!! (A)

    Dussss huphup achter de broek aan van die docenten en dan kunnen we komen! :D

    Voor nu, veeeeeeeeeel plezier in Barcelona!

    Dikke kuss

  • 14 November 2013 - 22:38

    Liesbeth:

    En een heeeeeele dikke knuffel terug, ook van de vaders en super genieten in Barselona. Daar houden ze vast wel van blonde groene thee drinkende musea bezoeksters. Xxxxx enne ik laat het gewoon blond hoor m'n haar tis maar zo.

  • 15 November 2013 - 02:24

    Maarten:

    Lekker verhaaltje weer Piek! Leest als een trein :) geniet van Barca! X

  • 15 November 2013 - 08:04

    Marije:

    Hey mariek!
    Fijn om te lezen dat je het zo leuk hebt!!
    En Barcelona is zon leuke stad! Heel veel plezier! X

  • 19 November 2013 - 17:54

    Yvette Odufre:

    lieve Marieke, geniet van Barcelona. Knap hoor dat je je zo in je eentje redt en dat het lesgeven al zo goed gaat ! besos, tante Y. xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 3452

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 01 Februari 2013

Madrid

Landen bezocht: